Ghici la ce ma gandesc acum…

Ghici la ce ma gandesc acum :) Ma amuz de multe ori incercand sa traduc in limbaj uman tot felul de gesturi pe care le fac urecheatii mei. Desi iepurasii, fiind mamifere, gandesc si proceseaza informatia dupa reguli similare celor dupa care functioneaza si gandirea noastra, nu inseamna ca lumea gandita de mintea unui iepuras arata la fel ca lumea pe care o gandesc eu. Asa ca ma amuza sa antropomorfizez gandirea lor, punandu-le in gura tot felul de replici (stiu, foarte urat din partea mea :P) care sa aiba sens, din perspectiva mea umana. Dar nu doar eu simt nevoia sa fac asta :).

Tocmai am gasit pe unul din siturile mele favorite (bunnyhugga.com) o incercare simpatica de traducere in limbaj uman a unor gesturi comune ale iepurasilor, care respecta in mare parte semnificatia gesturilor respective, cel putin atat cat au fost ele intelese de catre oameni. Dincolo de amuzament, e o ocazie buna sa descoperim cuvinte si concepte care ne pot ajuta sa intelegem mai bine felul in care se comporta iepurasii nostri dragi. Singura problema e ca simt nevoia folosirii unor variante mai locale, pentru ca nu prea ma vad spunand ca ma chinui sa-mi „plucker”-esc iepurasul :).

Vocabular de iepuras ( bunnyhugga.com )

BINKY (saritura cu rasuciri si lovituri de labute, prin care un iepuras isi exprima fericirea)
„Tomai am facut o saritura super, sper ca oamenii au prins-o in poza… Nu? Pffft… Prea inceti, ca de obicei.”

BULLDOZER (un gest prin care un iepuras netezeste, cu labutele din fata, o patura sau alt material moale)
„Tzt, tzt… patura asta e incretita toata, o s-o buldozeresc bine si frumos.”

BUNNYFLOP (gestul prin care un iepuras se arunca pe o parte sau pe spate, printr-o miscare de rostogolire, atunci cand vrea sa intre rapid intr-o stare de relaxare profunda)
„O sa ma trantesc in pata asta de soare, nu deranjati si nu faceti poze, ati fost avertizati, multumesc.”

CIRCLING (alergatul in mare viteza in jurul si printre picioarele omului)
„N-ai invatat inca ce inseamna gestul asta? Da-mi papica, prostanacule.”

DIGGERATE (sapatul cu labutele, intr-o bucata de pamant, patura, canapea, carpeta sau alte lucruri)
„Da, iti inteleg punctul de vedere, dar uite-l si pe al meu… carpeta asta are nevoie sa fie sapata.”

FURMINATE (indepartarea cu o perie, in timpul naparlirii, a parului care sta sa cada de pe corpul iepurasului)
„O, imi place la nebunie sa fiu „furminat” … da, e bine asa, continua, ma simt asa de bine… inca nu auzi sarcasmul?”

HONK (un mormait moale pe care iepurasul il scoate uneori – de multe ori in timp ce fugareste un om sau un companion; o expresie a entuziasmului)
„Honk honk honk… nu ma opri acum, ma distrez asa de bine… honk honk honk…”

HUNKER (a se aseza intr-o pozitie comfortabila pentru a fi mangaiat de un om sau un companion)
„Bine, o sa ma asez comfortabil aici jos, dar vreau sa-mi merite timpul – astept cel putin 10 minute de mangaiat, din partea ta.”

LOAF (o pozitie de tip asezat, in care toate cele patru labute sunt ascunse sub corpul iepurasului)
„Asta e un LOAF foarte reusit, zic eu. Nici o unghiuta nu e la vedere.”

MEERKAT (o pozitie in care iepurasul se ridica pe picioarele din spate pentru a avea o vedere mai buna a locului sau pentru a cere papica sau atentie)
„Sunt o mica mangusta, scunda si voinica… Aici e manerul meu, aici e gura mea… DA-MI PAPICA, PROSTANACULE!!”

NOM (a manca si/sau a rumega)
„Am rontait toata papica mea si de aceea acum iti voi rumega, in schimb, carpeta.”

NOSE BONK (gestul prin care un iepuras imboldeste cu nasul un om sau impinge cu nasul un obiect)
„Salut, salut… Uite aici un ghiont de bun-venit acasa… Ai cumva niste papica?”

PLUCKERATE (a desprinde din blanita iepurasului smocuri inalcite, in timpul naparlirii; un gest usor dureros, uneori)
„Daca oamenii se gandesc ca ma pot jumuli, se pot gandi din nou bucurosi… Imi plac smocurile mele incalcite si le pastrez.”

SNORT (a sufla aer prin nas; o expresie de dezgust sau de dezaprobare)
„Pfu… Chiar, chiar nu stiu ce sa cred despre acel parfum nou… Inca n-a inteles mesajul meu?”

SNOOZLE (a adormi, cu capul alunecand usor intr-o parte si cu tresariri ale pleoapelor si nasului)
„Burtica mea e atat de plina si am muncit atat de mult ca sa o umplu… Am nevoie de un pic de motaiala in peticul asta de soare.”

SPHINX (o pozitie care seamana cu cea de LOAF, dar in care labutele din fata sunt extinse in fata corpului)
„Cred ca arat foarte cool in postura asta si nu inteleg de ce oamenii rad de mine.”

TRUFFLE (a scormoni cu nasul prin bolul de manare sau prin gramada de fan sau legume, in cautarea celor mai gustoare lucruri)
„Tu poti sa-i spui mancat dezordonat… Eu ii spun vanatoare de bunatati… Impaca-te cu asta.”

About Codrina Elisabeta Miculit

Inainte de toate, mamica de iepurasi si alte animalute. Liber-cugetatoare (atat cat e posibil), prin structura mea. Psiholog, prin educatie. In afara de animalute, pasiunea mea e sa inteleg toate lucrurile care pot fi gandite si intelese de mintea umana si pe cele care ne transfigureaza viata...

Lasă un răspuns

